Notifications
Clear all

Importanta unui plan de training personalizat

1 Posts
1 Users
0 Reactions
125 Views
Posts: 8
Admin
Topic starter
(@maryus101)
Member
Joined: 2 ani ago

Un plan de training specializat ajuta la cresterea performantei angajatilor, la imbunatatirea rezultatelor de business si chiar la salvarea de locuri de munca

Afacerile sunt un domeniu competitiv, iar ca o afacere sa se mentina pe linia de plutire are nevoie de angajati buni, antrenati in proiecte si motivati. Participarea la training-uri in cadrul unei companii nu este doar importanta, practic atunci cand investesti in training-uri pentru angajatii tai investesti in propria afacere.

Participarea la un training inseamna o oportunitate de extindere a bazei de cunostinte a angajatilor din cadrul unei companii. Desi, in mintea multor angajatori, inscrierea angajatilor la astfel de cursuri poate reprezenta o pierdere din timpul de lucru, intarzierea proiectelor sau poate chiar un cost in plus, pe termen lung este o investitie cu adevarat importanta.

Training-urile asigura o mai buna coeziune a echipei, cresc eficienta vanzarilor, imbunatatesc relatia cu clientii si, deloc de neglijat, cresc motivarea angajatilor, increderea in angajator si fidelitatea fata de locul de munca. Atunci cand un om vede ca se investeste in el, dezvolta si o altfel de atitudine fata de job-ul sau. Mai mult, absolvirea de cursuri si participarea la diverse evenimente de acest fel in urma carora organizatia primeste diferite atestate ajuta si la dezvoltarea brandului care devine mai atractiv pe piata.

Alegerea temei pentrutraining

Pentru a ajunge la momentul in care sa vorbesti cu reprezentatii companiilor care ofera programe de training, sa rezervi sali sau sa te gandesti la detalii logistice, e important sa identifici nevoia reala de training, pentru a nu consuma timp sau buget pe programe de invatare care nu li se potrivesc angajatilor tai.

  • Ține cont de obiectivul companiei

Nevoile de training trebuiesc adaptate la obiectivele pe care isi propune compania ta sa le obtina pe termen scurt, mediu si lung. De exemplu, daca, firma ta doreste sa isi creasca gradul de digitalizare si sa automatizeze anumite procese pe parcursul viitorilor ani, e necesar ca echipa sa se familiarizeze in primul rand cu aplicatiile si programele pe care le veti folosi. 

  • Analizeaza concurenta si observa unde sunt punctele critice

 

Pentru a atrage si pastra clientii si deci a ramane competitiv in domeniu, compania ta ar trebui sa fie tot timpul atenta la activitatea concurentei. Daca observi ca organizatiile concurente exceleaza in zone in care compania ta nu obtine rezultatele dorite, sigur este momentul sa iti ajuti angajatii sa invete noi tehnologii sau sa isi perfectioneze anumite skilluri.

  • Fii updatat la tendintele din industrie

O firma competitiva trebuie sa fie informata despre cele mai nou aparute programe si metodologii cu care se lucreaza la nivel international in industria respectiva. Daca informarea lasa de dorit, intereseaza-te si descopera ce programe de training ar trebui urmate de angajatii tai, pentru a ramane in tendintele pietei si pentru ca acestia sa fie la curent cu noutatile in domeniu.

  • Evalueaza performanta echipelor si a fiecarei persoane

Cea mai simpla cale de a intelege care sunt nevoile de training ale angajatilor este analizarea performantelor in activitatea zilnica, atat la nivel de echipa, cat si individual. Vei descoperi, ca unii dintre ei au nevoie de cursuri de soft skills, pentru a-si imbunatati abilitatile de comunicare sau pe cele de time management, in timp ce altii au nevoie de training pentru hard skills pentru a deprinde mai bine utilizarea unei anumite tehnologii. Discuta si cu managerul direct al fiecarui angajat, pentru a va alinia asupra directiilor de training.

  • Solicita feedback direct de la angajati

Aceasta este cea mai la indemana metoda de a sonda nevoia de training si consta intr-o discutie deschisa cu angajatii. Trebuie sa ai informatii clare de la acestia, pentru a intelege de ce este nevoie detraining, in acelasi timp trebuie sa fii sigur ca ei inteleg legatura dintre trainingul pe care intentionezi sa il faci si serviciul lor. Acest lucru va ajuta la cresterea gradului de intelegere si in acelasi timp ii va motiva pe angajati, facandu-i sa simta ca parerea lor conteaza si cerintele le sunt ascultate.

Alegerea metodelor de lucru

Principalul scop al training-ului este imbunatatirea rezultatelor angajatilor pentru ca acestia sa functioneze, in contextul oferit de companie, la cote maxime. Dar trainingul nu este panaceu universal. Anumite probleme pot fi rezolvate prin training, altele prin coaching, iar altele prin job rotation. Sunt diferite probleme şi metode diferite. Problema nu este metoda in sine. Pornind de la o evaluare a nevoilor şi ajungand la training, poate ar trebui sa schimbam locaţia, poate ar trebui sa ieşim din clasica sala de training si sa mergem in alta parte şi poate ar trebui sa declaram sfarşita epoca anostului PowerPoint. 

 

A investi in dezvoltarea ta personala sau profesionala nu inseamna neaparat sa trimiti angajatii in sali de curs, unde sa existe un profesor care sa predea la fel ca la scoala. Astazi, exista multe alte variante de training cu accent pe tehnologie. 

  • Microlearning

Este un concept din ce in ce mai raspandit in Romania, care structureaza informatia si o livreaza intr-un mod diferit. Cunostintele sunt transferate in sesiuni scurte de cateva minute, de cele mai multe ori pe suport video, alaturi de exercitii, fise si teste scurte. Avantajul acestui tip de training este ca angajatul poate accesa materialul de oriunde doreste si faptul ca fiecare sesiune cuprinde cate un singur concept, iar participantii au timp sa le asimileze mai usor.

  • E-learning

E-learning-ul a devenit una dintre cele mai la indemana optiuni de training pentru perfectionarea angajatilor. Exista foarte multe astfel de cursuri care-ti stau la dispozitie, unele gratuite, altele cu plata, dar avand costuri accesibile. Angajatii pot fi orientati catre astfel de programe de e-learning si de dezvoltare profesionala, care prin intermediul unor aplicatii pot fi accesate oriunde si oricand.

  • Cross-training

Acest mod de training invata angajatii dintr-un departament sa faca lucruri care tin de alte departamente. Prin aceasta metoda vei putea sa imbunatatesti comunicarea intre echipe, caci toti vor intelege care sunt provocarile fiecarui departament, cat dureaza o sarcina si de ce este necesara prioritizarea. Este un tip de training care ii va scoate pe angajati din rutina lor zilnica si poate chiar va creste nivelul de implicare in activitati si proiecte.

  • Shadowing

Procesul de shadowing este o experienta hands on, buna pentru noul recrut, care isi incepe munca pentru care a fost angajat, fiind supravegheat fie de un superior, fie de un coleg care lucreaza pe o pozitie similara. Este si o ocazie pentru noul membru al echipei sa isi cunoasca mai bine o parte din colegi.

 

  • Întalniri unu-la-unu

Este o tehnica in care superiorul devine mentor pentru angajatul sau. Se stabilesc intalniri saptamanale sau chiar bisaptamanale intre cei doi, in functie de nevoile noului coleg. În aceste sedinte, este important ca recrutul sa se simta in siguranta sa puna intrebari, sa ceara sfaturi si sa fie incurajat sa vina cu propriile idei. La randul sau, superiorul trebuie sa se asigure ca, in discutie, sunt acoperite toate ariile care intereseaza atat angajatul, cat si compania.

  • Training la masa de pranz

Este o metoda informala de a petrece timp cu noul angajat, de a-i explica noi concepte, intr-un mediu relaxat, si de a va cunoaste intre voi mai bine. Sigur raman lucruri de discutat si la birou si in fata calculatorului, dar acest training va reduce stresul noului angajat, ii da ocazia sa isi spuna si el parerea si este si o tehnica ce salveaza din timpul de lucru.

  • Tutoriale video

Este o metoda de training mai impersonala, dar extrem de utila, intrucat angajatul poate sa revada explicatiile tale de cate ori vrea. Îti poti filma prezentarile si le poti oferi echipei tale, pentru a le servi drept suport, oricand au nevoie. 

Analizarea rezultatelor

Un training eficient este acela care serveşte scopurilor reale ale participanţilor şi ale organizatiei in ansamblul ei. Angajatii trebuie sa inteleaga ca trainingul este una dintre responsabilitatile lor la locul de munca si ca trebuie sa ia lucrul acesta foarte in serios. Învataturile si deprinderile capatate in urma sesiunilor de training trebuie aplicate eficient, atat pre-training, cat si in timpul sesiunii, prin participarea activa la aceasta si dupa sesiunea de training, prin aplicarea noilor idei si deprinderi dupa intoarcerea la locul de munca. 

Ca finalitate pentru cursuri si training-uri se poate tine seama de:

  • Feedback-ul oferit de angajati, cum cred ei ca i-au ajutat aceste programe, daca au fost utile si suficiente informatiile si daca in cele din urma au fost relevante cu ceea ce fac ei in fiecare zi. La acest nivel se masoara cat au asimilat participantii din informatiile puse la dispozitie. Companiile care organizeaza training-uri utilizeaza aceasta forma de feedback pentru evaluarea eficientei programului, dar si pentru potentiale imbunatatiri. Acest lucru se poate realiza prin chestionare inainte si dupa training sau prin observarea directa a activitatii participantilor.
  • Urmatorul pas este feedback-ul managerilor, mai exact, ei ar putea sa spuna daca participantii si-au insusit abilitatile. E un proces complex, si poate fi masurat atat prin observarea activitatii zilnice a angajatilor, cat si prin programe de follow-up desfasurate dupa o anumita perioada de la parcurgerea programului.
  • Nu in ultimul rand, rezultatele tangibile ale programelor de training pot fi observate, daca s-au produs schimbari in ce priveste eficienta echipelor, daca au fost inregistrate cresteri ale vanzarilor, daca a crescut retentia, iar odata cu aceasta si motivatia angajatilor.
Share: